Economia 08/11/2018

Level estrenarà vols directes de Barcelona a Nova York i Santiago de Xile el 2019

El llarg radi 'low cost' del grup IAG continuarà operant com a marca d'Iberia i no serà aerolínia

Paula Solanas
3 min
El conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, acompanyat dels presidents d'Iberia i Vueling.

BarcelonaLa competència per les rutes de llarg radi 'low cost' a Barcelona s’endureix. Segons ha pogut saber l’ARA, Level anunciarà avui els dos nous vols que incorporarà a la seva programació la temporada d’estiu vinent: Santiago de Xile i Nova York (concretament, l’aeroport John Fitzgerald Kennedy) han sigut les dues destinacions escollides per l’aerolínia de baix cost del hòlding IAG.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Està previst que la companyia voli a Nova York tres vegades a la setmana (els dilluns, els dijous i els dissabtes) a partir del 27 de juliol. Pel que fa als viatges a Santiago de Xile, tindran dues freqüències setmanals (els dijous i els diumenges) a partir del 31 de març. Level, però, elevarà la seva oferta a quatre vols a la setmana a partir del 29 de juliol (hi afegirà vols els dimarts i els divendres). Els vols a la capital xilena costaran a partir de 219 euros per trajecte, mentre que els de Nova York es vendran a partir de 99 euros.

L'anunci de les dues noves rutes també ha estat la presentació davant dels mitjans del nou director general de Level, l'australià Vincent Hodder. El directiu ha anunciat que la flota de la 'low cost' sumarà un nou avió el juliol del 2019, fins a un total de quatre. La previsió original d'IAG per a Level era arribar als 15 avions per al període 2020-2023, però Hodder ha suggerit que li agradaria arribar a una trentena d'aeronaus per a aquesta data.

No obstant, el director general de Level ha confirmat que la marca d'IAG no es convertirà en una aerolínia amb autorització pròpia a l'Estat, sinó que continuarà operant amb la flota i la tripulació d'Iberia. Quan es va presentar la 'low cost' de llarg radi, el conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, va assegurar que Level s'acabaria constituint com a aerolínia.

En les últimes setmanes Iberia ha demanat 'slots' a l’aeroport del Prat per començar a operar les dues rutes durant l'any vinent. Aquestes destinacions s’afegiran als vols que Level ja fa a San Francisco, Boston i Buenos Aires. No obstant això, l'aerolínia ha anunciat que no recuperarà la ruta estacional a Los Angeles, que havia ofert durant els seus últims dos anys de funcionament. Hodder ha explicat que el grup ha decidit sacrificar la ruta perquè no tenia prou avions per mantenir-la amb l'arribada de les connexions a Santiago de Xile i Nova York.

Amb la incorporació del vol a Nova York, Level es torna a solapar en una ruta amb Norwegian, el seu principal competidor a Barcelona (recentment ja ho va fer amb París). La companyia escandinava també vola entre la capital catalana i la gran ciutat de l’est dels EUA, però ho fa a través de l’aeroport de Newark i no el JFK.

La situació és semblant al que passa en la ruta a San Francisco: així com Norwegian aterra a Oakland (al nord de la ciutat), la marca d’IAG ho fa al San Francisco International (al sud). Cal tenir en compte que American Airlines, que també opera el Barcelona - Nova York, ja forma part d’una aliança de vols transatlàntics amb Iberia.

Impuls a l’Amèrica Llatina

Level es vol enfortir en les rutes als Estats Units –on Norwegian ha adquirit força l’últim any–, però també vol repetir l’èxit de la seva ruta a Buenos Aires. Actualment ja ofereix vuit vols setmanals a la capital argentina i, després que Aerolíneas Argentinas abandonés la ruta, l’opera en solitari. En el cas de Santiago, Level tampoc tindrà competència i es convertirà en l'única companyia amb vol directe entre totes dues ciutats, ja que Latam va deixar d'oferir aquesta ruta. Precisament aquesta setmana el Tribunal Suprem de Xile va donar llum verda a un acord entre IAG, Latam i American Airlines per als vols als EUA i Europa.

stats