Instagram Stories s'està menjant el terreny de Snapchat

La xarxa social ha perdut prop d'un 40% d'usuaris únics als seus vídeos des que l'aplicació de Facebook va copiar Live Stories, segons diversos anàlisis publicats per 'TechCrunch'

Ara
2 min
COMPARTIR FOTOGRAFIES Instagram permet als usuaris editar i compartir les seves imatges. Ara l'empresa avisa que les podrà utilitzar amb finalitats comercials.

BarcelonaFacebook per fi ha trobat la manera de frenar la popularitat de Snapchat des de la seva aparició el 2012, quan la nova xarxa social va triomfar entre els adolescents i va amenaçar de frenar en sec el creixement d'usuaris de la família d'aplicacions de Facebook. I ho ha fet mitjançant la còpia: una tècnica mediocre però efectiva, d'acord amb les analítiques que el mitjà especialitzat 'TechCrunch' ha publicat en un extens reportatge. Des que Instagram va introduir Instagram Stories, el clon de Live Stories (vídeos que desapareixen al cap de poc temps) entre les seves opcions de publicació, ara fa escassos 6 mesos, les cartes s'han girat en contra de Snapchat, que, segons dades de l'article, ha perdut prop d'un 40% d'usuaris únics als seus vídeos. Aquest decreixement pot suposar un autèntic problema per a Snapchat, si tenim en compte que la companyia té previst sortir a borsa el proper mes de març.

'TechCrunch' ha entrevistat fins a una dotzena d'especialistes en comunicació a través de les xarxes socials, analistes de dades i celebritats d'internet que han confirmat, des de la seva experiència professional, la tendència a la baixa de Snapchat, que arrenca justament amb l'arribada de Stories a Instagram, un tipus de publicació que Facebook també està assajant, tant al mur de la xarxa social com a Facebook Messenger.

Des del seu llançament, el passat 2 d'agost, Instagram Stories ha aconseguit fins a 150 milions d'usuaris diaris. És el mateix nombre d'usuaris que l'aplicació Snapchat va aconseguir el juny del 2016, segons 'Bloomberg'.

La desaparició de la reproducció automàtica de Snapchat, possible causa de declivi

Amb tot, cal tenir en compte, explica 'TechCrunch', que a l'octubre Snapchat va eliminar la funció de reproducció automàtica de vídeos de l'aplicació. Ara els usuaris seleccionen manualment els vídeos que els interessen, la qual cosa ha fet baixar el nombre de visualitzacions de l'aplicació. El mitjà cita dades de la companyia Mish Guru’s, que va notar una disminució del 9,64% de visualitzacions quan es va introduir aquest canvi de funcionament, com a referència de la magnitud del seu impacte.

Una segona explicació del ràpid creixement d'Instagram Stories és el seu abast internacional més gran, que el fa accessible a molts més usuaris potencials. Prop del 80% dels 600 milions d'usuaris mensuals d'Instagram són internacionals, mentre que els de Snapchat es concentren als Estats Units. Així, si bé és cert que serà difícil que els joves nord-americans d'entre 15 i 25 anys que ja estan familiaritzats amb Snapchat deixin l'aplicació, hi ha encara un públic molt ampli que Instagram pot explotar.

stats