25/06/2017

L’endemà del dia en què TV3 perd la Champions

2 min
L’endemà del dia en què TV3 perd la Champions

M’ho va dir, fa ben poc, un dels màxims impulsors de TV3: “Vam crear-la amb dues idees: oferir el Barça i Gary Cooper en català”. De cinema en català, ja fa temps que la pública va coixa. Tenia cinc acords amb les majors i actualment només en conserva un. I el Barça... aquesta setmana ha perdut la Champions, després de nou anys ininterromputs.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Hi ha debat sobre la conveniència que TV3 inverteixi una part gens menyspreable del pressupost en la compra dels drets d’emissió del campionat. A mi -que m’avorreix profundament el futbol- em sembla tanmateix que és cabdal poder anar de bracet amb el Barça. No és només una qüestió d’audiència, que també. Es tracta, sobretot, de fer que siguin pròxims el mitjà de comunicació més potent que té la cultura catalana i l’entitat civil del país amb més projecció, i de llarg, al món.

Dit això, convé retenir que això allibera uns set milions d’euros del pressupost. Fa uns mesos, l’exdirector de TV3 Jaume Peral va xifrar en 19 milions el que costaria sargir una graella que presenta uns quants descosits. L’actual incumbent, Vicent Sanchis, ha consumat uns quants canvis que ja estaven previstos, n’ha incorporat de propis i ha afegit el seu toc personal, que es nota sobretot amb l’entrada de cares noves a la televisió, procedents del món de l’entreteniment i bregades en el competitiu sistema catòdic espanyol. És una aposta amb risc -que no s’adaptin a la música de TV3- però també amb bones dosis d’oportunitat -sacsejar la imatge de televisió arnada i incorporar espectadors habitualment repatanis al canal públic.

En tot cas, els canvis introduïts fins ara endrecen les franges diürnes dels dies laborables de TV3, que havien perdut potència els últims anys. Però encara falta per solucionar el que podríem anomenar “forats negres” per a la cadena: les franges en les quals la quota d’audiència cau perillosament cap als índexs de la irrellevància. Fonamentalment, alguns trams dels caps de setmana i l’hora passada la mitjanit que encara reté un bon grapat d’espectadors clavats a la pantalla.

L’estalvi per l’adeu a la Champions hauria de permetre resoldre aquests dos pous. Fa temps que la cadena flirteja amb la idea de tenir un late show. S’ha conversat amb Buenafuente, però el presentador està ben instal·lat a #0 i prefereix treballar amb la pública en projectes concrets, com quan va fer el Fora de sèrie amb Puigdemont. Però la idea és bona i, de nou, seria una oportunitat de portar a TV3 espectadors d’una generació (i cultura televisiva) que ara esquiven el canal. I, pel que fa al cap de setmana, es podria oferir bon cinema comercial, de manera que els que ens mirem les audiències cada dilluns no haguéssim de posar els ulls en blanc en veure que, un cap de setmana més, Antena 3 surt guanyadora amb telefilms infectes.

stats