Economia 22/03/2017

Telefónica aspira a ser el Netflix espanyol i llançarà una sèrie de TV cada mes

L'operadora també promet fer les instal·lacions dels nous clients en menys d'un dia i reduir el temps de reparació d'avaries

Júlia Manresa
2 min
Una nena de set anys mirant dibuixos amb una tauleta, aquesta setmana a Barcelona.

MadridTelefónica té clar que el negoci ja no es troba en la telefonia i ho vol portar fins a l'últim extrem. El president de la companyia a Espanya, Luis Miguel Gilpérez, ha avançat aquest dimecres que l'antic monopoli estatal de telecomunicacions aspira ara a convertir-se en "'hub' de creació de continguts audiovisuals hispans". Així d'ambiciós s'ha mostrat Gilpérez en una trobada amb periodistes, on ha avançat que a Telefónica ja treballa en la producció de sis sèries pròpies amb l'objectiu de llançar-ne una cada mes, fins i tot juliol i agost.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tal com ha explicat el directiu, aquestes sèries tenen un format amb capítols de 50 minuts i temporades d'entre sis i vuit episodis. Pel que fa a les temàtiques, Gilpérez s'ha mostrat igual d'ambiciós i ha assegurat que se'n produiran de tot tipus, des d'acció fins a comèdia. L'objectiu de Telefónica, a més, és vendre-les a nivell internacional.

Però Telefónica vol treure tot el suc al negoci dels continguts audiovisuals que li està tornant els clients que havia anat perdent l'última dècada. Per això, Gilpérez també ha avançat que l'operadora aprofundirà en la creació de continguts d'informació i d'actualitat, no en un format d'informatiu estricte, però sí amb altres formats com ja és 'Diario Vice'.

Preus més cars

Gilpérez també s'ha refermat en la seva política del "més per més", que bàsicament es tradueix a oferir més serveis als seus clients (com ara més dades o més canals) i apujar els preus de les tarifes, una estratègia a la qual s'han sumat la resta d'operadores darrerament i que ha provocat la queixa de les organitzacions d'usuaris i l'alarma de l'autoritat de la Competència, que considera que no es deixa escollir al client. "Actualitzem els nostres serveis en funció de les necessitats de consum que demostren els nostres clients", ha reiterat Gilpérez.

Telefonia més cara sense avisar

En aquest sentit, el president de Telefónica a Espanya ha assegurat que l'encariment de les tarifes no té res a veure amb l'imminent abaratiment de les tarifes de 'roaming' impulsat per les autoritats europees. De fet, Gilpérez fins i tot ha assegurat que no tindrà un impacte negatiu en el resultat del seu grup perquè també compten amb negoci a l'estranger que reduirà l'impacte a Espanya.

Millores en la instal·lació i reparació d'avaries

Per últim, el directiu de Telefónica ha assegurat que la companyia està treballant des d'ara mateix en un pla que permeti reduir a la meitat el temps que es triga a fer una instal·lació de fibra o ADSL a un nou client, igual que per reduir el temps per reparació d'una avaria, que ara està al voltant dels cinc dies. Gilpérez ha explicat que l'objectiu a partir d'ara és mirar d'automatitzar el procés, perquè tan aviat com es produeixi una alta o una avaria sigui notificada a l'instal·lador més proper a la zona, el client pugui saber quantes hores trigaran. Això sí, el directiu ja ha avisat que es tracta d'un procés complex en què segurament es cometran errors.

stats