Economia 27/06/2017

Cacaolat dobla el benefici pel salt a Espanya i els nous productes

La marca, líder indiscutible a Catalunya, ha buscat de la mà dels nous gestors créixer a la resta d’Espanya, on ja té un 30% de les seves vendes

Xavier Grau / àlex Font Manté
2 min
Cacaolat dobla el benefici pel salt a Espanya i els nous productes

BarcelonaCacaolat, la companyia de batuts participada al 50% per Cobega i Damm, ja ha agafat velocitat de creuer. Segons ha pogut saber l’ARA, va tancar el 2016 amb unes vendes de 58 milions d’euros, un 6% més que l’any anterior, i un benefici net de 5 milions d’euros, més del doble que els 2,4 milions d’euros de l’any anterior. Fonts de la companyia atribueixen la millora dels resultats a diversos factors, entre els quals la millora de les vendes a Espanya, on s’ha fet un important esforç de promoció i màrqueting.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La marca, líder indiscutible a Catalunya, ha buscat de la mà dels nous gestors créixer a la resta d’Espanya, on ja té un 30% de les seves vendes, amb una bona acollida tant en les vendes a les botigues i supermercats com en el canal de bars i restauració. Damm i Cobega es van quedar la companyia quan Nueva Rumasa va fer fallida i va posar en solfa una empresa la fàbrica de la qual va traslladar del Poblenou a Santa Coloma de Gramenet. El 2015 va ser el primer exercici després de la compra per part dels nous socis en què Cacaolat va obtenir beneficis.

A més del creixement en el mercat espanyol, la companyia ja ha començat la seva internacionalització i les vendes a l’estranger aporten un 5% de la facturació. La marca s’ha implantat amb èxit als mercats de Portugal i Rússia, i està entrant a Nova Zelanda i Corea del Sud, a més de fer les primeres aproximacions als mercats del Pròxim Orient.

La companyia de batuts ha acompanyat aquesta estratègia de créixer en nous mercats amb la diversificació de la cartera de productes, amb nous envasos i noves propostes com el Cacaolat sense sucre i sense lactosa, el Cacaolat amb cereals i el Cacaolat Noir.

Un altre aspecte que ha impulsat els resultats és l’augment de l’eficiència a la fàbrica de Santa Coloma, que ja està prou rodada després d’arrencar l’octubre del 2013. Els accionistes van invertir 45 milions d’euros per posar en marxa aquesta factoria.

Més ocupació

La millora del negoci també ha comportat la creació de llocs de treball. Cacaolat, que el 2015 tenia una plantilla de 197 empleats -el 99% fixos- va tancar el 2016 amb 220 empleats, cosa que suposa un increment de quasi el 12%.

stats