Microsites Ara Data 20/03/2017

La Barcelona de Gaudí, en xifres

Entre els 10 museus i equipaments culturals més visitats hi ha 4 obres de l'arquitecte que sumen més de 8 milions de visites

Auri Garcia Morera
2 min

BarcelonaAquest diumenge ha fet 135 anys que es va posar la primera pedra de la Sagrada Família, i l'ARA hi ha dedicat un dossier especial que recull, entre altres coses, que el 2016 va ser el monument més visitat de Barcelona, amb més de 4,5 milions de visitants.

En conjunt, però, la Barcelona de Gaudí té un domini encara més aclaparador. Entre els 10 museus i equipaments culturals més visitats de la ciutat el 2015 hi havia quatre obres de l'arquitecte. A la Sagrada Família la seguien, en segon lloc, el Parc Güell, i la Casa Batlló i la Pedrera ocupen el novè i desè lloc.

El 2015, la Sagrada Família va rebre 3,7 milions de visitants. Amb els 2,8 milions del Parc Güell i els més de 990.000 de la Casa Batlló i de la Pedrera, aquests quatre monuments van sumar més de 8 milions de visites. Més de la meitat dels 16,5 milions de visites que van rebre, en total, els 10 llocs més visitats.

El Camp Nou va quedar tercer (lluny del Parc Güell) amb 1,8 milions de visitants. L'Aquàrium, el Born Centre Cultural, el Poble Espanyol, el Museu Picasso, i el Zoo van registrar entre 1 milió i 1,5 milions de visitants cadascun. Sumats, aquests sis espais que no són de Gaudí no van arribar als 7 milions de visites.

A Trip Advisor, la Sagrada Família també és l'atracció amb més valoracions de Barcelona, més de 100.000, i amb la millor nota mitjana, un 4,5 sobre 5. El Camp Nou és la primera que no és de Gaudí amb més valoracions, més de 35.000, i també té una nota mitjana de 4,5 sobre 5.

Les dades detallades, però, mostren que la distribució de les notes és lleugerament favorable a la Sagrada Família. Pel que fa al perfil dels visitants, o com a mínim dels que publiquen valoracions a Trip Advisor, el públic del Camp Nou és més variat.

Per tipus de turista, les parelles tenen molt més pes en el públic de la Sagrada Família que en el del Camp Nou. Entre els visitants del museu i de l'estadi del Barça, en canvi, hi tenen molt més pes les famílies, i una mica més de pes els grups d'amics.

Per època de l'any, els usuaris de Trip Advisor que visiten la Sagrada Família es concentren més a l'estiu i la tardor, mentre que els del Camp Nou estan més repartits al llarg de l'any, amb més pes sobre el total de la primavera i de l'hivern.

Per acabar, el públic del Camp Nou que ha publicat valoracions a la web de turisme també és més divers en idiomes. El castellà té un pes molt similar a les valoracions dels dos espais, però l'anglès, l'italià i el francès tenen més pes a la Sagrada Família i menys al Camp Nou.

stats